Si bé la velocitat és un factor determinant en els accidents de trànsit, gairebé mai superar els límits en 20 o 30 km/h és la causa d'un accident. Demostrat aquest fet per tots els estudis realitzats últimament, llevat dels del Servei Català de Trànsit i de la DGT, que insisteixen només en el factor humà atribuït als conductors –han descobert la sopa d'all!– i obvien cap avaluació de la responsabilitat pròpia, em pregunto quina és la funció d'aquest organismes avui dia, a banda del profit monetari.
En el seu intent recaptatori, l'Administració s'aprofita dels conductors per fer caixa i destinar les generoses quantitats que ingressen per aquest concepte cap a altres partides. I com que el despropòsit cada dia creix sense que ningú els ho privi, l'Ajuntament de Barcelona insisteix en la retirada de punts als ciclistes. Que n'arriben a ser, d'estúpids! Que no saben que la retirada de punts és el que menys interessa als organismes de trànsit? D'on obtindrien els diners si redueixen el nombre de conductors?
El que de veritat pretén aquesta tropa de buròcrates és la sanció econòmica al ciclistes, fins ara difícil d'aplicar. I aquest és un primer pas, oi, senyor Hereu? Per cert, com tenim les Olimpíades, alcalde?
Com que no en tenen prou amb reduir de 50 a 30km/h la velocitat urbana, al final s'atreviran a multar els ciclistes per excés de velocitat!
El cotxe del darrere és el temut «bala roja»?
ResponEliminaNo, però podria ser-ho.I a veure si estem per la feina, és a dir, pel tema central de la qüestió, i no ens distraiem amb els elements colaterals, eh?
ResponEliminaDel trio calavera –Rexach, Fusté, Miguelí– només se salva el del mig.
ResponEliminaI ara el Sandro dels nassos els nomena amb remuneració del càrrec, però no estàvem tan malament que havia d'estalviar en dinars i sopars?
As-ses-sors del President...?! Què carai poden assessorar, aquests en els moments actuals? Entre els tres no seran ni la meitat de profitosos que hauria estat Cruyff si l'haguessin mantingut on era.