CONDUIR
Comparativament amb altres països som una autèntica nul·litat, tot i així ens permetem la llicència de donar lliçons. Els francesos i els italians, per citar exemples propers, tenen limitada la circulació per autopistes a 130km/k; aquí, segons els tòtems (Servei Català de Trànsit, DGT) que vetllen per la nostra seguretat, això suposaria un (tendenciós i suposat) augment del 38% de la mortalitat viària. ¿Què passa, que els francesos són rucs i els italians, suïcides? ¡Que no ens facin beure a galet, que inverteixin en seguretat el que ingressen gràcies als radars i altres sancions! Però aquí, que tenim peatges per tot, els cal completar els pressupostos i sempre tindran a disposició uns quants mossos i radars.
Per si no n'hi havia prou amb les desproporcionades limitacions de velocitat ara, potser per justificar els panells que han col·locat a autopistes i carreteres, ens anuncien el nombre de morts i ferits provocats pel fet de conduir. Pel mateix mitjà ens aconsellen circular també de dia amb els llums encesos. No sé, potser quan arribi el moment ens informaran del número de la grossa de Nadal. Segurament són incapaços d'adonar-se que tanta lectura en tan poc espai pot provocar els accidents que s'entesten en evitar-nos. Ah, no hem d'oblidar que aquests missatges són pensats –així ho redacten– «per la nostra seguretat». I per la seva cartera, podríem afegir...
Com que no s'han mirat mai al mirall la consciència ni el resultat de les seves accions, al final no ens quedarà més remei sinó creure que pensen que som una colla d'ases.
RE PUBLICA
Mentre esperem la llei electoral amb llistes obertes i la figura del diputat o regidor de districte, el projecte identitari i d'unificació de l'Estat espanyol i col·laboracionistes no tem la prohibició de partits polítics, les negatives a autoritzar manifestacions o la clausura de premsa. Bascos i catalans ho patim cada vegada amb més vehemència per tal que abandonem no ja projectes sobiranistes, sinó també qualsevol sol·licitud d'un mínim reconeixement singular. Els falsos federalistes que encara ronden a prop són els únics que persisteixen en fer volar coloms.
Després de la manifestació del 10-J, si no es materialitza la gran coalició independentista ja cal que busquem indret per emigrar abans que la resignació no ens consumeixi. Les noves opcions aparegudes fins ara semblen prou clares en el missatge i en les intencions però no haurien de ser motiu de lluites fratricides ni de divisions sinó tot el contrari, una oportunitat excepcional per aglutinar coincidències.
Els eterns professionals de la política poden continuar omplint pavellons amb els propis convençuts o aspirants a càrrecs de la mateixa manera que fan créixer el desànim i les ganes deixar-los les urnes buides.
SANDRO-2
L'estiu del 2004 no s'atrevia a fitxar Eto'o per no ferir la sensibilitat de Don Florentino i ara li posa en safata de plata el fitzatge d'Özil, el jove i prometedor internacional alemany...
Després de desacreditar i trencar tots els ponts de diàleg amb Cruyff, ara intenta refer-los, afortunadament sense èxit. Un nou fracàs en el seu currículum i aquest , per esperat, hauria de computar doble.
No news, good news, podria proposar-s-ho, aquest home! així com més aviat plegui més aviat tindrem l'oportunitat per reprendre els camins de l'èxit.
TELES I RÀDIOS
A manca d'idees i projectes, d'un temps ençà les teles i ràdios presenten com a novetat consultoris de tot tipus: fiscal, mèdics... Cap d'ells no serveix absolutament per a res, com a molt els consultor/a convidat adreça l'oient a l'especialista de confiança més proper. Els únics que potser aconsegueixen l'objectiu són els que tracten de jardineria i bricolatge. Si no s'espavilen aconseguiran que enyorem la Montserrat Fortuny i l'Elena Francis.
Per què els programes de les teles i ràdios són tan horrorosament llargs, dolents i avorrits?
CLOENDA
L'analfabetisme funcional continua intacte malgrat l'educacicó obligatòria, és clar que la culpa no és només d'alguns docents sinó dels voluntariosos professionals de la política que insisteixen amb nul·la educació i excés de prepotència en dirigir cadascun dels nostres actes. L'enrenou recent pel tema dels manters n'és un abona prova.
Per què encara continua fent fred a les sales de cinema a l'estiu i, calor a l'hivern?
CONDUIR. direcció assistida, canvi automàtic i altres opcions que afavoreixen la conducció relaxada però una conducció en paral·lel, perquè fan circular tothom a la mateixa velocitat, garanteixen de ben segur uns bons accidents. A l'única cosa que saben dedicar-se és "a robar carteras!"
ResponEliminaAquesta temporada podrem anar almenys a Canaletes ni que sigui una sola vegada, per celebrar que l'Espanyol baixarà a Segona. Naturalment el mèrit no serà tampoc del Sandro. Gràcies, "pericos", ho esteu fent tan bé per baixar com el Sandro per no guanyar res. Sou un consol.
ResponEliminaAquest Joan Herrera va començar força bé però d'aquí a poc, encara farà bo el Saura. D'on i per què es treu la tercera opció en un possible referèndum per l'autodeterminació? És incapaç, ell i els altres, de salvar l'Estatut, de portar el concert i ara ens surt amb un simulacre de renovació de la via federalista amb què tant ens l'hem fotuda, els catalans? Que la presenti primer a Espanya i, aleshores, quan li rebutgin o acceptin (?) que ens la proposi aquí, no? Renoi, no tenen remei, aquesta colla, no n'aprenen ni en volen aprendre.
ResponEliminaLamentablement confirmem que el nostre estimat FC Barcelona inicia aquesta temporada el datalbaix definitiu i absolut en tots els aspectes: esportiu, social, identitari... Tot gràcies al bluf del Rosell i a la premsa que el va elevar als altar sense tenir-li en compte cap dels seus nombrosos pecats.
ResponEliminaÓsties!!! aquest paio no para quiet ni a l'estiu!
ResponEliminaEls controls de velocitat a més de baixar el nombre de morts, disminueixen la despesa de benzina i allargant la vida del motor, per tant amb la crisi que tenim Benvinguts!!!
Pobre Espanyol... mira que li tens mania, que et fiquis amb el Sandro ho entenc, però es que no deixes viu ni l'apuntador.
Apa a disfrutar que son dos dies collons.
QUE NO ESTAMOS TAN MAL!!!!!!!!
Una cosa és anar a 200km/h, per la qual cosa no tenim les autopistes adequades, i l'altre és que et fotin 300 € per passar-te dels 120km/h, import que dediquen als seus sous enlloc de destinar-los a la circulació, que és d'on provenen. Hi ha mil raons i motius on esmerçar-los: transport públic (car i mancat), asfalt, desbrossar l'arbram que impedeix la visió del senyals, rebaixar els peatges... Amb el motor que cadascú faci el que vulgui, però un motor d'un vehicle normalet a altes revolucions, per no excedir-se en els límits, consumeix molta més benzina que no pas un motor a 3500-3900/ rpm.
ResponEliminaQue és MENTIDA, que la velocitat sigui la causant màxima dels accidents!!!! Que un es pot matar igual a 110 com a 120 o 140km/h! I si no que ho preguntin els ocupants del vol 5022 de Spanair, el 20 d'agost del 2009...
ResponEliminaJoan:
ResponEliminaDespres hem dius, que soc un panfletero. Et faré una pregunta, a part d'en Laporta hi ha alguna cosa que et sembli be?.
Una abraçada.
Marià
114522082010
Marià,
ResponEliminahi ha un munt de coses que em semblen bé i un altre bon munt que em semblem gairebé excelses però aquí no hi som ni hem vingut per lloar falsos patriarques, així que no em cansaré d'insistir en les denúncies. Mal favor a l'espècie humana fan aquells que amb tot es conformen i amb l'excusa de cercar la part positiva de les coses no fan sinó censurar l'esperit crític i evitar el progrés digne.
Primer títol de l'era Sandro. Realment es pot considerar del Sandro, aquest títol? En el resum de l'eliminatòria, l'Adriano quants minuts ha jugat i què ha aportat? De Villa, no es pot dir el mateix ja que és un fitxatge Laporta.
ResponElimina«Si tanques la porta a tots els errors també la veritat es quedarà a fora» (Ghandi).
Prou allunyat dels interessos culers, ningú no classificarà Ghandi de partidista en aquesta batalla, així que no siguem il·lusos i traiem-ne les conclusions adequades! Dels possibles triomfs d'aquest equip els mèrits mai no seran, de moment, del Sandro; en canvi, els fracassos són ben seus. I això no és demagògia sinó pura ciència, almenys fins el moment d'escriure aquest comentari.
Algú insistirà en el comentari del fred que fa als cinemes?! Jo també sóc dels que agafo la bufanda i l'abric en ple agost per anar a aquestes sales infectes.
ResponEliminaJoan:
ResponEliminaHem sembla perfecta que posis a parir tot el que no t'agradi, pero hem fan gràcia les teves miscel.lanies d'estiu, es nota que et fots gran i are ja pots fer allo de "por lo que me queda en el convento, voy y me cago dentro". Doncs endevant que amb el que no t'agrada a tu i el que no m'agrada a mi, no se si quedarà quelcom aprofitable, espero que almenys una cosa si, la nostra amistat!!!!
Apa bona tarda i a ser bonets
Marià
201023082038
Barca. No han fet els deures, ara de pressa i corrents porten el Mascherano, quedant com uns porcs davant el Liverpool, i dient que el jugador paga una part del traspàs -seran estúpids o volen inventar la sopa d'all!-el cas Ibra, els explota als morros i exporten com a gran estalvi les factures dels dinars amb el convidats. Més ineptes, impossible.
ResponElimina